3 Ocak 2010 Pazar

...................................................................................

PAZARLAMANIN YENİ FENOMENİ. -KURUMSAL BLOGLAR-
blog.gittigidiyor.com


Blogların kurumsal açıdan önemli bir yere sahip olması, değişen tüketici davranışlarının bir yansıması olarak nitelendirilmektedir. Tüketiciler, günümüzde dürüst ve samimi satıcılar bulmak istemektedir.
İnternet sayesinde her ürün hakkında en ince detayına kadar bilgi edinebilen tüketici, resmi açıklamalar ve klişeleşmiş laflardan sıkılmış, gayri resmi açıklamalara olan ilgisini açıkça ifade etmiştir. (Kırcığlu ve Kurt) Bu bağlamda, bir kurumsal blogların tüketicilerin isteklerine ve arzularına dönük özellikler taşıdığı ifade edilebilmektedir.
Modern pazarlama anlayışında, tüketici istek ve arzularına cevap verebilmek yatar. Daha çok ürünü, tüketici istekleri doğrultusunda hedef pazara istenilen fiyat düzeyinde, hızlı bir biçimde sunabilmek, modern pazarlamanın da ana hatlarını oluşturmaktadır.
E-ticaret' in küresel pazarlara hükmedebilen yapısı, tüketicilerin klasik pazarlama anlayışlarını da değiştirmiştir. Artık ürüne dokunmak yerine, yorumları okuyarak ürün hakkında fikir sahibi olabilmekteyiz.
Pazarlama blogları bu aşamada kurumsal websitelerine destek veriyor. blog.gittigidiyor.com, gittigidiyor.com' un kardeş sitesi.
2001 yılından bu yana hizmet veren gittigidiyor.com e-ticaret'in Türkiye'de güzel örneklerinden birisidir. Satış aşamasında güvenliği hat safhaya çıkartan yapısı, tüketicinin ürünü alıp denemeden satıcıya parayı aktarmayan yönü, güçlü kadrosu ve 4.5 milyon civarında ki kullanıcı kitlesiyle sektörüde sarsan bir konumda yer almaktadır.
CEO blogu (Şirketin üst yönetim kadrosu tarafından veri girişi sağlanan kurumsal bloglar) yapısına sahip olan blog, müşterinin arzu ettiği sıcak teması kurulabilmeyi amaçlamaktadır.
Blog sayesinde herhangi bir zaman diliminde işletme veya ürün ile ilgili karşılaşabileceğimiz sorunları işletme genel müdüründen, blogu takip eden işletme ile ilgisi olmayan bir kişiye kadar duyurma şansı yakalayabilirsiniz.
Sonuç:
Müşteri size blok yapmadan, siz ona blog yapın.
--------------------------------------------------------------------------------------

4 yorum:

  1. Gittigidiyor.com'un kardeş sitesi olan bloğu, müşterilerin yaptıkları ve yapacakları alışverişler açısından ışık tutucu bir rol oynamaktadır. Pazarlama blogları, gerek satış sürecinde gerekse de satış sonrası süreçte olsun tüketiciyi aydınlatıcı bir işlev üstlenmektedir. Müşteri, ürünü almadan önce alacağı ürün hakkında bilgi edinebilme olanağı sağlamaktadır. Kısacası pazarlamada blogların rolü artık göz ardı edilemeyecek safhalara ulaşmaya devam ediyor.

    YanıtlaSil
  2. Güzel slogan, eline sağlık...

    YanıtlaSil
  3. Teşekkür Ederim Hakan Bey.
    Slogan Afyon Kocatepe Üniversitesi Öğretim Üyesi Yar. Doç. Dr. Erkan Akar' a aittir...
    Öğretim Üyesi'nin Bloglar ile ilgili bir çok çalışması var, Türkiye'ye blogla pazarlama kavramını literatüre bilimsel olarak yerleştirmiş ilk bilim adamıdır.
    bloglapazarlama.blogspot.com

    YanıtlaSil
  4. Evet inceledim biraz güzel bir blog.
    Paylaştığın için teşekkürler.

    Kolay gelsin...

    YanıtlaSil