26 Şubat 2010 Cuma

-------------------------------------
BUZZZZ GİBİ BİR MARKETING TÜRÜ


Pişşt Pişşt Komşu! Apple, 10 milyarıncı parçayı bilgisayarına indiren kullanıcısına 10 bin dolar ödül vereceğini açıkladı...

Nedir bu WoMM, nedir bu Buzz Marketing?

WoMM yani Word of Mouth, insanları üreticinin her ürettiğini almak zorunda olan müşteri kategorisinden çıkartarak, pazarlamanın içerisine daha aktif bir konuma oturtmak ve müşteriyi adeta bir medya aracı, bir reklam kuşağı şekline dönüştürmektir. Tüketicinin tecrübelerini komşudan komşuya, arkadaştan arkadaşa, ondan buna bir virüs biçiminde yayması, yani orjini belli olan bir noktanın kulaktan kulağa duyularak gitgide yaygınlaşması şekline verilen isimdir.
Etkinliği zaman zaman tartışılamayacak kadar ciddi boyutlara ulaşabilmektedir. Çünkü; sıcacık bir çayın yanında, bir dostun verdiği tavsiyenin yarattığı etkiyi bu derece hızlı, üretken ve kolay bir biçimde aktarmak her reklam kuşağının harcı olmayabilir.
Bir WoMM çeşidi olarak anlatılabilecek Buzz Marketing ise, konuşulmaya, yani WoMM yapmaya değer bir konu, bir olay ortaya çıkartmak ve konu üzerinden isim yapmak veya ürününü sattırmak hatta marka değeri kazanmak olarak adlandırılabilmektedir.
Son örneği Apple tarafından gerçekleştirilmiştir. Apple'a ait, i-Tunnel yazılımından, on milyarıncı şarkıyı indiren şanslı kişiye, şirket 10.000 dolar ödeme yapacağı taahhüdünde bulunmuştur. Açıklama, buzz marketing sayesinde, konuşulmaya değer bir konu olduğu gerekçeyle, kısa sürede yayılmış ve bu sayede şirket amacına ulaşabilmiş, on milyarıncı şarkıyı kısa sürede sisteminden indirtmiştir.

Not: İndirilen parça başına kullanıcılardan 50 cent ila 1.40 dolar arası bir ödeme talep eden i-Tunes, indirilen 10 milyarıncı müzik parçasıyla da dünyanın en büyük müzik mağazası olduğunu bir kez daha dünyaya ispatlamış oldu.
Not2: on milyarıncı şarkıyı indiren arkadaş! 10.000 dolarını güle güle harca ;)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder